Sænk behovet for medicin og få mere energi og overskud til hverdagen og dem du holder af

Spis dig til et lavere blodsukker trin for trin over de næste 3 måneder – og slip af med tvivl, usikkerhed og frygten for følgesygdomme.

Mere og mere medicin

Det er virkeligheden for de fleste Type 2 diabetikere

Nogle mener, at medicin er den bedste og letteste løsning på diabetes. Men sådan er det ikke for alle. Det fylder i hverdagen at skulle huske medicinen 2-3 gange dagligt, det koster mange penge, og der er risiko for bivirkninger. Men det værste er, at medicinen ikke løser problemerne i kroppen. Så med tiden stiger blodsukkeret og behovet for medicin. Til stor frustration for den enkelte diabetiker.
Diabetesmedicin Spis dig fri

Mad i stedet for medicin

Løs årsagen til problemerne

Ny forskning og erfaringer fra hele verden viser, at ændringer af madvaner hen imod mindre kulhydrat og mere fedt er en effektiv måde at sænke blodsukkeret. Så effektiv at langt de fleste diabetikere kan sænke behovet for medicin eller helt blive fri for den. Endda på ganske kort tid! Forestil dig følelsen af at gå hjem fra lægen både glad og stolt over selv at have sænket behovet for medicin.

Mere overskud og håb for fremtiden

Når maden ikke sender blodsukkeret i vejret, får kroppen ro. Det betyder mere energi og overskud i hverdagen.

  • Slip dårlig samvittighed og frygten for følgesygdomme

  • Mærk trætheden slippe kroppen og energien komme tilbage

  • Få overskud til at nyde hverdagen sammen med de mennesker, du holder af

  • Spis velsmagende mad, der mætter og sender din diabetes på retur

Slip fedtforskrækkelsen

Naturligt fedt er nøglen til det stabile blodsukker

Ligesom de fleste andre har jeg forsøgt at spare på fedtet det meste af mit liv. Men jeg har sluppet fedtforskrækkelsen og fået det meget bedre af at spise mere fedt - uden at tage på! Da jeg arbejdede på Sundhedscenteret i Kolding, så jeg benamputerede diabetespatienter uden at kunne hjælpe dem. Som offentligt ansat var jeg nødt til at arbejde ud fra de officielle (fedtforskrækkede) kostråd. Derfor gik jeg selvstændig og har nu hjulpet Type 2 diabetikere med at sænke deres blodsukker med mad i stedet for medicin i mere end tre år.

Kom godt fra start med dine nye madvaner

3 måneders Mentorforløb med fuld støtte

  • Lavere blodsukker

    Dit mål på forløbet er et lavere blodsukker til næste kontrolmåling. Følger du forløbet trin for trin, garanterer jeg, at dit blodsukker begynder at falde. Læs mere om garantien længere nede.

  • Lær hvad du skal spise

    Slip for forvirring og usikkerhed over hvad du skal spise og ikke spise for at holde blodsukkeret lavt og stabilt. Du lærer præcis, hvad du skal spise og hvorfor.

  • Hjælp og støtte hele vejen

    Mød de andre deltagere og få svar på alle dine spørgsmål, når vi hver måned mødes på skærmen. Jeg sikrer mig, at du er på rette vej, og du behøver ikke føle dig alene i processen.

  • Små trin mod målet

    Du bliver ført med små, sikre skridt frem mod målet om et lavere blodsukker. Undervejs får du adgang til i alt 5 moduler, der består af en række korte, overskuelige videoer - og du beholder adgang for evigt.

  • Balance

    Jeg giver dig en masse viden, men du er eksperten i dit liv. Derfor hjælper jeg dig med at finde en god balance, så du kan få spisevanerne til at holde i længden og stadig have plads til dit sociale liv.

Trin for trin mod lavere blodsukker

Mentorforløbet er opbygget i 6 moduler, der trin for trin hjælper dig til at opnå et naturligt lavere blodsukker. Hvert trin bygger videre på det næste, og undervejs får du hjælp, støtte og svar på alle dine spørgsmål:




Modul #1 - Medicin og målinger

Få tjekket din medicin, så du kan minimere risikoen for at få for lavt blodsukker, og dermed trygt kan starte på at ændre dine madvaner. Du lærer også at forstå tallene fra lægen, og får overblik over dine startmålinger, så du kan følge dine fremskridt. 




Modul #2 - Motivation


Få styrket din indre motivation, så den holder i længden, og sæt realistiske mål, der kan støtte dig på vejen til et lavere blodsukker. Bliv opmærksom på dine overbevisninger samt tidligere spise- og slankevaner, så de ikke kommer til at stå i vejen for dig. 




Modul #3 - Mad


Lær præcis hvad du skal spise, og hvad du skal undgå for at sænke dit blodsukker og få mere energi i hverdagen. Du får simple, lækre opskrifter, så du let kan komme igang.





Modul #4 - Måltider


Skab balance i hvornår du spiser, og hvor meget du spiser, så du er mæt og tilfreds uden at overspise. Læg strategier til når du spiser ude, så du kan blive ved med at nyde sociale arrangementer, højtider og ferier. 




Modul #5 - Mindset


Træn dit mindset til succes - også i det lange løb - og undgå skyld og dårlig samvittighed omkring mad. Begynd i stedet at nyde den mad du spiser. 





Modul #6 - Målstregen


Målet er et lavere og mere stabilt blodsukker, så dit medicinbehov falder. Vi fejrer succeserne og ser fremad, så du er klar til at gå videre på egen hånd. 



Sådan foregår forløbet

Praktisk information

Så snart du tilmelder dig, byder jeg dig velkommen, og du får adgang til de første videoer i Modul #1 med det samme. Du kan altså allerede i dag tage de første skridt på vej mod et lavere blodsukker.

Derefter får du adgang nyt indhold hver 4. dag. Hele forløbet er tilrettelagt, så du trygt - og trin for trin - bliver hjulpet frem mod målet om et lavere blodsukker uden at blive overvældet. Videoerne kan du se, når det passer dig, og gense ligeså mange gange du har brug for. Du bliver ved med at have adgang også efter forløbet, og kan også downloade materialet til din computer, tablet eller telefon.   

Hver måned kan du deltage i et live webinar med de andre deltagere på mine online og individuelle forløb. Du er med direkte på din computer, og kan få hjælp til dine udfordringer og svar på alle dine spørgsmål. Har du ikke mulighed for at deltage live, kan du gense optagelsen senere, men jeg vil varmt opfordre dig til at være med live.

Undervejs holder jeg dig til ilden med opgaver, du kan få min feedback på, og du får desuden lækre og nemme opskrifter, der er lige til at gå til. Det er velsmagende mad, der mætter uden at sende blodsukkeret i vejret. 

EKSTRA! Kom med i Facebook Fællesskabet for forløbsdeltagere hos Spis dig fri, hvor du kan være medlem lige så længe, du har lyst.


Ikke et helt almindeligt forløb

Designet til at hjælpe dig i mål

Du kender det nok: Motivationen til at komme i gang er høj. Alligevel kan det være svært at holde dampen oppe hele vejen igennem et 3-måneders forløb. Det normale er, at nogen falder fra undervejs. Men denne gang skal det være anderledes! Med helt nye metoder, har jeg designet forløbet, så du kommer helt i mål. Det er min målsætning, at ALLE på holdet får lavere blodsukker på de 3 måneder forløbet varer. Forløbet er altså skabt til at holde din motivation oppe og hjælpe dig et lille, overskueligt skridt ad gangen.

Din investering

Investeringen der kan forandre både din hverdag og din fremtid. Vælg selv om du vil betale hele beløbet på en gang eller i 3 månedlige rater.

Din garanti

Der er desværre ingen mulighed for refundering, når du først er gået i gang med Mentorforløbet. Til gengæld garanterer jeg, at du som Type 2 diabetiker vil få et lavere blodsukker. Jeg er så overbevist om min metode, at hvis du - efter at have deltaget aktivt i forløbet og fulgt anbefalingerne trin for trin - ikke får et lavere blodsukker, vil jeg tilbyde dig gratis hjælp i yderligere 3 måneder efter forløbet frem til din næste kontrolmåling af langtidsblodsukkeret. Har du stadig ingen positiv effekt af indsatsen, får du alle dine penge retur. Din investering i Mentorforløbet er altså helt risikofri.
Læs vilkår og betingelser her
Spis dig fri Garanti

Gå glad og stolt hjem fra din næste kontrol hos lægen

Kom i gang nu

Din madmentor

Jeg hjælper dig til et lavere og mere stabilt blodsukker

Levnedsmiddelkandidat, Cand.techn.al.

Jane Kudsk

Jeg har inspireret og hjulpet hundredevis af diabetikere med at slippe fedtforskrækkelsen, sænke blodsukkeret og mindske deres behov for medicin. Jeg er desuden forfatter til bogen "Spis dig fri for Type 2 diabetes".

FAQ

Svar på ofte stillede spørgsmål

  • Hvad adskiller Mentorforløbet fra andre online forløb?

    Hos mig bliver du ikke overladt alene! Du får støtte hele vejen og svar på dine spørgsmål på live webinarerne hver måned. Du får også feedback på dine opgaver, og du kan få hjælp og støtte fra mig og de andre deltagere i Mentorforløb Facebookgruppen.

  • Hvad er et live webinar?

    Alt undervisningsmaterialet på forløbet er optaget på forhånd, så du kan se det lige, når det passer dig efterhånden, som det bliver tilgængeligt. Men en gang om måneden mødes vi direkte på skærmen på live webinarerne. Et webinar er ligesom et møde eller en fælles konsultation, det foregår bare online på skærmen. Jeg sender en e-mail med et link, som du trykker på, når tiden nærmer sig. Derefter kan vi se hinanden på skærmen og høre, hvad hinanden siger. Det er frivilligt om du vil på med video, og du er også velkommen til bare at lytte med. Dog er min erfaring, at deltagerne har meget glæde af at høre hinandens tips og tricks. En tidligere deltager har udtalt: "Jeg var rigtig glad for vores webinarer – det er så dejligt at høre andre fortælle og komme med gode ideer."

  • Det er ikke mig selv, der står for madlavningen herhjemme. Må min ægtefælle lytte med?

    Ja. Din ægtefælle eller kæreste må gerne lytte med. Det er rigtig godt med støtte og opbakning på hjemmefronten. Men vær opmærksom på, at ud over det er alt indholdet personligt og beskyttet af copyright, og du må ikke dele det med andre.

  • Kan jeg få individuel hjælp undervejs?

    Min personlige hjælp er tilgængelig på live webinarerne, til opgaverne og i Facebookgruppen. Har du brug for yderligere individuel hjælp, er det muligt at tilkøbe et klippekort til individuelle samtaler. Det kan for eksempel være relevant, hvis du står i en særlig situation, eller hvis du har et svært forhold til mad.

  • Jeg synes, det lyder så godt. Men for mig er det mange penge.

    Det lyder måske af meget. Tænk på det som en investering i dig selv og din fremtid. Min erfaring er, at uanset hvad så kræver udvikling en form for investering. Af både tid og penge. Tænk over hvilken værdi, det vil have for dig, at forebygge følgesygdomme og sandsynligvis få et mindre behov for medicin. Hvad er værdien af mere energi og overskud til de aktiviteter og de mennesker, du holder af?

  • Jeg kan da ikke undvære rugbrød og kartofler. Er det så noget for mig?

    Jeg ved fra mit eget liv, hvor uoverskueligt det kan virke at skulle undvære noget, du har været vant til at spise hele dit liv. Men vent med at træffe valget, indtil du har mærket, hvad det gør ved din krop at lade være med at spise det. Mange starter med at skære stille og roligt ned, og det vil jeg også anbefale dig. Jeg vil selvfølgelig opfordre dig til at følge mine anbefalinger, så meget som overhovedet muligt for at få det bedste resultat. En del af forløbet er at gøre dig klar til det, og vi tager udgangspunkt i, hvad du spiser i forvejen. Husk det er helt okay at tage små skridt, og jeg guider dig til, hvor du skal starte.

  • Kræver det, at jeg er god til teknik?

    Som udgangspunkt er det eneste, det kræver, at du åbner mine mails og klikker på det link, jeg sender til dig. Hvis der mod forventning er noget, der driller, er jeg selvfølgelig klar til at hjælpe. Du sender mig bare en mail på jane@spisdigfri.dk. For at deltage i live webinarerne skal du have en smartphone, tablet eller PC, hvor du kan gå på med video og lyd. Jeg bruger programmet Zoom, og du får en guide til, hvordan du kommer med.

  • Kan jeg få mine penge tilbage, hvis jeg nu tilmelder mig, men alligevel ikke har tid og overskud til at deltage i Mentorforløbet?

    Jeg kan desværre ikke tilbyde at refundere dine penge, hvis du fortryder, at du har tilmeldt dig. Men du får adgang til materialet for evigt. Så hvis der kommer noget i vejen, og du ikke synes, at du har tid eller overskud til at følge forløbet nu, har du mulighed for at gå i gang med det på et senere tidspunkt. Der har du dog ikke muligh

Anbefalinger af forløb hos Spis dig fri

Anbefalingerne er fra det tidligere 8 ugers forløb.

Det virker jo

“Jeg blev så glad efter mit sidste besøg hos lægen. Jeg har spist mit langtidsblodsukker ned fra 76 til 47 på et halvt år – det virker jo!!!!! Derudover føler jeg mig godt tilpas i kroppen, jeg er mere klar i hovedet, og jeg taber mig stille og roligt.

Forløbet har hjulpet mig rigtig meget på det rette tidspunkt. Jeg var gået i gang med at ændre min kost inden forløbet startede, og jeg ved meget om emnet. Men alligevel bliver jeg ofte i tvivl om forskellige ting. Jeg rigtig glad for vores webinar – det er så dejligt at høre andre fortælle og komme med gode ideer.

Det vigtigste jeg har lært, er at man virkelig skal spise så meget fedt, og at man alligevel kan tabe sig.” Karen, 65 år 


Jeg har fået det meget bedre

“Jeg har tabt mig, er mæt og har fået mere energi ved denne nye måde at spise på.

Det gik hurtigt med at vænne sig til at undvære de ting, jeg før troede, var vigtig at spise.

Indholdet er godt og nemt at forstå.

Jeg synes, det er et rigtig godt forløb, som jeg kan anbefale til andre med diabetes." Eva


Lavere blodsukker og fuld af energi 

“Tidligere har jeg lyttet til højre og venstre og har ikke taget ansvar. Jeg har levet hele mit voksenliv med fedtforskrækkelse og fuldkorn. Men jeg har hurtigt vænnet mig til ikke at spise brød.

Forløbet har lært mig mere om kulhydrater og fedt – og vigtigheden af at spise NOK til de enkelte måltider. Jeg har også lært at holde ved, også når det ikke liiiige går, som det ” skulle ”.

I starten skulle jeg bruge nogle uger til at få ordentlig fat i de nye ændringer. Jeg målte blodsukkeret MANGE gange, og den læreproces var en øjenåbner for mig.

I dag er mit blodsukker lavere, og jeg er fuld af energi. Jeg føler heller ikke, at det er nødvendigt at putte noget i munden i ” tide og utide ”. Jeg har været MEGET glad for forløbet.”  Bente, 67 år


Mit langtidsblodsukker er faldet 

“Jeg vil anbefale forløbet til andre diabetikere.

Helt overordnet har jeg lært, at det er kulhydraterne, jeg skal skære ned på. Og at man godt må få fedt af den rigtige slags.

Mit langtidsblodsukker er faldet, og jeg er overbevist om, at det hjælper at holde sig så meget som muligt til dine kostråd.”  Bøje, 67 år


Jeg er ikke så træt mere om aftenen og er vågen i længere tid. 

“Det har været meget inspirerende at deltage, og jeg anbefaler gerne forløbet til andre. Jeg har lært meget af det især angående kosten.

Jeg har fået blodsukkeret ned og tabt mig. Jeg er ikke så træt mere om aftenen og er vågen i længere tid. Det overrasker mig, at man kan spise noget fed mad og stadig tabe sig, uden videre at dyrke kondi.”  Johnny, 51 år


Man kan jo lave sindsygt meget lækker mad

“Jeg har været rigtig glad for at følge forløbet, og jeg vil helt klart anbefale forløbet til andre. Til hvem som er klar til at gøre noget godt for sig selv.

Jeg har lært meget mere om, hvad diabetes er, og hvad det kan gøre ved min krop. Jeg er blevet bedre til selv at tage ansvar for min diabetes, og så har jeg også lært, at jeg ikke skal slå mig selv oven i hovedet, når jeg laver fejl.

Den vigtigste forandring for mig er, at mit fasteblodsukker er sænket fra ca. 8,5 til ca. 7. Jeg har som sidegevinst tabt 3 kg. Og så fungerer min mave meget bedre, end den har gjort i mange år.

Overraskelsen for mig har været, at det ikke er sværere, end det faktisk er. Man kan jo lave sindsygt meget lækker mad.”  Anette, 57 år

PS. Hvordan ser DIN fremtid ud?

Hvordan ville din hverdag forandre sig, hvis du om 3 måneder gik ud fra lægen med lavere og mere stabilt blodsukker? Hvis du havde mere ro i kroppen, overskud til både hverdag og fest - samt ikke mindst kunne slippe frygten for følgesygdomme? Prøv at lukke øjnene og tænk på, hvilken forskel det vil gøre for dig. Det er hverdagen lige NU, det handler om - og jeg glæder mig rigtig meget til at hjælpe dig på Mentorforløbet, så du kan spise dig fri for Type 2 diabetes.
KOM I GANG NU - TILMELD DIG HER